„Przedsiębiorczość - inwestycją w przyszłość”

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
10 października 2023

 

 

 

W bieżącym roku szkolnym 2023/2024, po „przerwie pandemicznej”, w Zespole Szkół Gastronomiczno – Hotelarskich im. Janka Bytnara „Rudego” w Kaliszu powracamy do realizacji projektów edukacyjnych realizowanych w ramach edukacji ekonomicznej wraz z Narodowym Bankiem Polskim, tym razem projekt nosi tytuł: „Przedsiębiorczość - inwestycją w przyszłość”

 

Założeniem projektu jest:

  • wzrost wiedzy u uczniów nt. banków (ich powiązaniem z codziennym życiem, powstaniem banków, ich rolą i korzystaniem z usług), podczas warsztatów "Ale bank" w Centrum Pieniądza NBP

  • wzrost wiedzy u uczniów nt. nowoczesnych systemów płatniczych (usług bankowych, z których korzystamy na co dzień, zasadami bezpiecznego posługiwania się pieniądzem bezgotówkowym oraz innowacjami z zakresu nowoczesnych finansów) podczas warsztatów "Nowoczesne systemy płatnicze" w Centrum Pieniądza NBP

  • wzrost wiedzy u uczniów nt. historii inwestowania, (motywy kierujące inwestorami oraz opłacalności inwestycji w różne instrumenty finansowe od starożytności aż po czasy współczesne) podczas warsztatów "Historia inwestowania" w Centrum Pieniądza NBP

  • wzrost wiedzy u uczniów nt. Banku Centralnego (geneza banków centralnych na świecie i na ziemiach polskich, powstania najstarszych banków centralnych Europy, działalność Narodowego Banku Polskiego) podczas zajęć "Bank centralny" w Centrum Pieniądza NBP

  • wzrost kompetencji matematycznych u uczniów szkoły ZSGH, podczas zajęć dodatkowych z matematyki

  • wzrost kompetencji u uczniów szkół podstawowych w zakresie predyspozycji zawodowych i kształtowaniu postaw przedsiębiorczych na własnej ścieżce kariery zawodowej podczas warsztatów z przedsiębiorczości

 

Zapraszam do udziału w projekcie.

Informacje szczegółowe n.t. projektu dostępne są u koordynatora projektu p. Eryka Gorzelańczyka oraz na bieżąco na stronie internetowej szkoły.

 

 

RAPORT Z MONITORINGU

projektu

Przedsiębiorczość – inwestycją w przyszłość”

realizowanego z Narodowym Bankiem Polskim

w ramach programu edukacji ekonomicznej.

 

 

Projekt rozpoczął się zgodnie z założeniami i w ramach bieżącego okresu zrealizowano następujące działania:

 

  • promocja projektu i rekrutacja uczestników od 16.10.2023r.

  • Rekrutacja uczestnictwa w projekcie była poprzedzona akcją promocyjną.

Nauczyciele i wychowawcy informowali uczniów o projekcie, a zwłaszcza gdzie należy szukać informacji nt projektu. Każdy uczeń oraz jego rodzice/opiekunowie prawni, otrzymali informację na temat założeń projektu, jego celach i wszystkich zasadach z wykorzystaniem dziennika elektronicznego, obowiązującego w szkole (mobidziennik).

Każdy uczeń w przypadku pytań/wątpliwości otrzymał odpowiedź zwrotną od koordynatora projektu.

  • warsztaty "Zastosowanie matematyki w życiu codziennym" dla pierwszej grupy uczniów od 06.11.2023 do 18.12.2023r.

  • podczas, których uczniowie utrwalali m.in.:

  • - zasady obliczeń podatków,

  • - wykorzystania umiejętności obliczeń procentowych w różnych dziedzinach życia codziennego,

  • - różnicę między ceną netto a brutto i umiejętność obliczeń jednej gdy podana jest druga,

  • - różnice w zasadach udzielania kredytów i obliczenia odsetek,

  • - zasady i umiejętność wystawiania faktury

  • działania związane z rozpowszechnianiem rezultatów projektu od 06.11.2023r.

  • Na stronie internetowej szkoły, pojawiały się informacje o bieżącej realizacji projektu – jego konkretnych punktach.

 

Zaplanowano również kolejne punkty projektu:

  • promocja projektu i rekrutacja uczestników do drugiej grupy uczniów uczestniczących w warsztatach "Zastosowanie matematyki w życiu codziennym".

  • wycieczka uczniów ZSGH do Warszawy (21.03.2024r. i 26.03.2024r.),

 

 

Zrealizowane działania, miały na celu uzupełnienie zaległości edukacyjnych podniesienie umiejętności i kompetencji matematycznych, poszerzenie kompetencji zawodowych uczniów poprzez zapewnienie możliwości uzupełnienia wiedzy zdobywanej w szkole o nowe umiejętności w zakresie ekonomii. Działania te przyczyniły się także do zwiększenia samodzielności zawodowej uczniów.

 

koordynator projektu:

Eryk Gorzelańczyk

 

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2023-10-10
Data publikacji:2023-10-10
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Małgorzata Piwowarczyk
Liczba odwiedzin:281